Ny medlemsrekord igjen!

Aust-Agder Arbeiderparti har satt ny medlemsrekord for andre året på rad! Fasiten for 2015 ble 1452 betalende medlemmer, noe som er 22 flere enn året før, og det er igjen det høyeste medlemstallet på over 20 år.

115 nye medlemmer strømmet til Arbeiderpartiet i Aust-Agder i 2015, samtidig som mange valgte å fortsette sitt medlemskap. Dette er en stor inspirasjon for det videre arbeid, sier fylkessekretær Per Åge Nilsen.

– Vi har hatt en jevn tilstrømming av medlemmer i hele 2015, men med en markant topp i løpet av Arendalsuka og valgkampen. Dette skyldes sannsynligvis at økt politisk fokus gjennom lokalvalgkampen tydeliggjorde forskjellen mellom hva Arbeiderpartiet og Høyresiden står for. Dette førte, i tillegg til medlemsrekord, også til det beste lokalvalget på nesten 30 år.

De fleste kommunepartiene i fylket opplevde vekst i 2015. Størst økning i medlemstallet hadde Lillesand med 6 og Arendal og Evje og Hornnes med 5 medlemmer. Også AUF i Aust-Agder satte ny medlemsrekord i 2015 med 348 medlemmer, en økning på 38.

Også på landsplan opplever Arbeiderpartiet det høyeste medlemstallet på 15 år. Det kan du lese mer om her:

Nedenfor finner du tallene for din kommune: