1.mai i Aust-Agder

Stortingskandidat Cecilie Knibe Hanssen er hovedtaler på det store tradisjonsrike 1.mai-arrangementet på Eydehavn. Dette er en av mange 1.mai-markeringer som skjer over hele fylket fra morgen til kveld. Trygge jobber - nytt flertall er årets slagord for 1.mai-feiringen. Her følger en oversikt over arrangementene:

Cecilie Knibe Hanssen taler på Eydehavn 1.mai 2017

Eydehavn: Stortingskandidat Cecilie Knibe Hanssen er hovedtaler. Arrangementet starter med tog fra Folkets hus kl.13.30. Her skal også fagforeningsveteran Jan Arild Andersen og AUFer Jon Hørsdal Bukcner holde appeller. Se programmet her:

Risør: Stortingskandidat Cecilie Knibe Hanssen skal også holde hovedtalen i Risør. Her starter arrangementet kl.11.00 fra Risørhuset. Ordfører og stortingskandidat Per Kristian Lunden skal holde appell. Se programmet her:

Grimstad: Hovedtale ved nestleder i Aust-Agder Arbeiderparti og gruppeleder i fylkestinget, Gro Bråten. Apotekergården kl.18.00. Se programmet for hele dagen her:

Evje: Hovedtale ved sentralstyremedlem og leder i Aust-Agder Arbeiderparti, Jon Rolf Næss. Appell ved AUF-leder Vilde Haugland Bjorå. Arrangementet starter med gudstjeneste kl.12.00 og fortsetter på Furuly etterpå. Se hele programmet her:

Birkenes: Hovedtale ved LOs distriktssekretær i Aust- og Vest-Agder, Agnes Norgaard. Arrangementet starter med gudstjeneste i kantina, Birkenes kommunehus kl.11.00.

Gjerstad: Hovedtale ved stortingsrepresentant Freddy de Ruiter. Almuestaua kl.15.00. Se hele programmet her:

Valle: Hovedtale ved fylkestingsmedlem Venke Anny Nes. Hylestad Soknehus, Rysstad kl. 15.00.

Vegårshei: Hovedtale ved nestleder i Aust-Agder Arbeiderparti og gruppeleder i fylkestinget, Gro Bråten, appell ved John Geir Smeland. 09.00: Frokost på Fjellheim, 11.00: 1. Mai gudstjeneste, 13.00: familie arr. På Fjellheim med 1.mai-tale.

Åmli: Hovedtale ved stortingskandidat Linda Hye på Åmli rådhus kl.12.00. Se programmet her:

Tvedestrand: Hovedtale ved stortingskandidat Kristine Hallingstad. Tvedestrand gamle rådhus, kl.12.00

Lillesand: Hovedtale ved leder i Fagforbundet og sentralstyremedlem Mette Nord, appell ved AUFer Erika Cummings. Toget starter fra Havnetomta kl.15.00

Arendal sentrum: Arrangementer hele dagen. Se program her:

Kontakt ditt lokale partilag for mer detaljer om arrangementene.

Møt fram på et arrangement nær deg!